1. Allmänt

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat din beställning via den orderbekräftelse som skickas till dig per e-post. Bekräftelsen genereras automatiskt av Dogtag.se´s databas utan manuell översyn
Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta oss.

För att få handla från Dogtag.se krävs att du fyllt 18 år eller har målsmans medgivande. Genom att skicka iväg en order bekräftar du köpet och godkänner våra köpvillkor.
Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

2. Priser och betalning

I samtliga angivna priser ingår moms med 25 %

I Varukorgen kan totala priset kontrolleras innan köpet genomförs, inklusive moms, frakt samt eventuell faktureringsavgift.

Vi erbjuder betalning med Swish och Klarna checkout!

2.1 Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera från butik till butik, men också beroende på vår kreditbedömning. De vanligaste betalningsmetoderna är dock faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert. Om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarna Checkout Användarvillkor

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm), ”Klarna”, villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas (”Villkoren”). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området. För att få använda Klarna Checkout måste du vara minst 15 år.

Identifiering, anpassning och riskbedömning

För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

Användning, PIN-kod

Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor. Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.

Försäkran

Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.

Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.

Missbruk

Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:

  1. Kontaktinformation – namn, address, e-postaddress, telefonnummer m m
  2. Personnummer
  3. Betalningsinformation – kortnummer, fakturainformation m m
  4. Finansiell information – t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
  5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
  6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
  7. Information om din dator/enhet – IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
  8. Allmänt tillgänglig information på internet

Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES- området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.

Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på dataskydd@klarna.se

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.

Cookies

Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies bl a i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Cookies kan inte skada din dator. Se vidare Klarnas Klarna Privacy Statement för närmare information om hur Klarna använder cookies.

Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies.

Ändringar, tillägg och övriga Tjänster

Klarna ändrar och förbättrar hela tiden tjänsterna och förbehåller sig rätten att ändra Villkoren för den vidare användningen av Klarna Checkout. Läs därför alltid igenom Villkoren inför varje nytt köp. För övriga tjänster som Klarna tillhandahåller gäller Klarnas vid var tid gällande villkor och prislista för sådana tjänster. Villkor och prislista finns tillgängliga på www.klarna.se. Om det visar sig att ett visst vilkor inte är verkställbart skall detta inte påverka några andra villkor.

Länkar till eller från andra webbplatser

Klarna godkänner eller kontrollerar inte någon tredje mans webbplats eller applikation och vi ansvarar inte och är inte skyldiga på något sätt för deras innehåll. Till den delen du använder sådan webbplats eller applikation från tredje part tillämpas villkoren för den platsen/applikationen.

Ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvister

Utöver vad som följer av Villkoren eller tvingande konsumenträttslig lagstiftning ansvarar Klarna inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats av användningen av Klarna Checkout. Klarna ansvarar inte heller för skada som uppkommit om kunden inte följt bestämmelserna om PIN-kod. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol.

Uppsägning

Rätten för dig att använda Klarna Checkout kvarstår tills dess att någon av parterna säger upp den. Sådan uppsägning har omedelbar effekt men påverkar inte villkor och skyldigheter för genomförda köp (obetalda fakturor, avgifter m m) eller rätten att behandla personuppgifter på det sätt som framgår ovan.

Klarna Checkout Användarvillkor 1.3 – 26 juli, 2013

3. Leverans och Frakt

Vi uppdaterar vårt lagersaldo fortlöpande. Alla produkter som finns på webbsidan finns normalt sett tillgängliga för försäljning. Skulle någon produkt vara restnoterad ska detta vara tydligt utmärkt på beställningssidan. Observera dock att produkter i sällsynta fall kan ha tagit slut de senaste timmarna och det därför ännu inte syns i webbutiken. I sådana fall kontaktar vi alltid dig som kund så fort vi kan och kommer överens om en bra lösning.

Beställningar som inkommit till oss före kl. 10.00 på vardagar skickas samma dag. (OBS! gäller ej förskottsbetalda ordrar.)

Leveranstid södra Sverige – paketet finns normalt att hämta ut hos ditt ombud nästkommande vardag efter kl. 17.

Leveranstid övriga Sverige – leveranstiden varierar beroende på bostadsort – normalt 2-3 arbetsdagar.

3.1 DHL

Vi skickar våra paket med DHL Servicepoint till det utlämningsställe som ligger närmast dig. Det finns i Sverige över 1300 utlämningsställen, för att hitta ditt närmaste utlämningsställe. www.inrikesservicepoint.se

Leveranstiden för dessa paket är upp till fem arbetsdagar.
OBS! Var noggrann när du anger din e-postadress och ditt mobilnummer i kundregistreringsprocessen, eftersom all avisering på paket som går med DHL sker elektroniskt. I första hand använder vi oss av mailavisering, kontakta oss om du ej har mailadress så kan vi välja SMS-avi istället.

3.2 Posten

Mindre försändelser som är max 3 cm höga, under 500 gram skickas med Posten. Leveranstid upp till 5 arbetsdagar.

3.3 Delleverans

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärt längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall i samråd med kunden delleverera beställningen. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

4. Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, d.v.s. oanvänd och ej förstörd eller skadad och i nyskick så att det går att sälja till en annan kund utan prisavdrag. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. Dogtag.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp i 14 dagar.
På www.konsumentverket.se kan du få mer information kring din reklamationsrätt.

Ångerrätt och Öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner och ej företag, observera att ångerrätt inte heller gäller för produkter som är ”specialtillverkade” såsom graverade tags.

Du behöver ha ditt ordernummer tillhanda för att returnera en/flera produkter. Ordernumret har du fått via mail samt på följesedeln som medföljer leveransen. Skriv på följesedeln/fakturan att du vill ångra köpet.

Alla returer ska skickas som Brev, Rekommenderat Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00, Privpak eller DHL Paket. Returer som skickas mot Postförskott kommer ej lösas ut.

Returer som inte uppfyller dessa kriterier kommer att returneras till kund mot returfrakt samt hanteringskostnad.

 

5. Returer/Byte/Reklamation

Returer sker på din egen bekostnad förutom i de fall vi skickat dig fel eller felaktig vara. Innan du returnerar en defekt/fellevererad bör du kontakta oss så skickar vi dig en förbetald returfraktsedel men ibland kan felet lösas utan att varan skickas tillbaka till oss.

Vid byten till annan vara betalar du som kund för returen till oss, vi ombesörjer sedan det nya utskicket till dig.

Alla returer ska skickas som Brev, Rekommenderat Brev, Postpaket, Företagspaket 16.00, Privpak eller DHL Paket.
Vid retur ska varan emballeras på ett sådant sätt att varan eller dess förpackning inte kan komma till skada.
Returadress:

Jaab i Borås AB
Getängsvägen 38

50468 Borås

 

OBS! Vänligen välj utlämningsställe Florells Tobak.

 

6. Outhämtade paket

Paket som inte hämtas ut debiteras med 200 kronor. Observera också att kredittiden vid fakturabetalning börjar räknas från det datum som paketet skickas från oss. Om försenings- eller andra avgifter hunnit uppkomma innan paketet hämtas ut, om inte postgången tagit oskäligt lång tid, står kunden för dessa.

 

7. Sekretess och säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig.

Vi kan även dokumentera kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post. Detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part med undantag för gemensamma aktiviteter med samarbetspartners.

Alla våra kunder får automatiskt vårt kommande nyhetsbrev innehållande erbjudande/kampanjer. I detta nyhetsbrev finns en länk för avregistrering om fler nyhetsbrev ej önskas, alternativt kan du annars kontakta oss på info@surplusbuy.se så ombesörjer vi avregistreringen.

 

8 Övrigt

Vårt organisationsnummer är 556804-2724 (Momsreg SE56804-2724).
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.